Vele aspecten spelen mee in het realiseren van een groeiende winst. Naast de winst die te behalen is uit het analyseren van de cijfers, kijk ik ook graag mee naar andere bedrijfsonderdelen waar we meer rendement uit kunnen halen.
Meer rendement
Mogelijkheden
Medewerkers als marketingtool
Misschien wel de belangrijkste schakel voor het succes van jouw onderneming; de medewerkers. Samen met de medewerkers gaan we bekijken hoe we de klantbeleving naar een volgend niveau kunnen tillen. Door het delen van inzichten, een rollenspel en het combineren van theorie en praktijk, wordt iedere medewerker een ambassadeur van jouw zaak en een geoliede verkoopmachine.
Optimaliseren van jouw concept
Wat wil je dat de zaak uitstraalt en komt dit overeen met de werkelijkheid? Komt jouw USP goed naar voren? Samen gaan we het concept opnieuw bekijken zodat de zaak, de medewerkers en ook jijzelf precies dátgene uitstraalt, waardoor gasten aangetrokken worden.
Menu (-kaart) optimalisatie
Heb je ooit wel eens de (hoeveelheid) drankjes, gerechten en bijgerechten goed geanalyseerd? Bij welk gerecht worden de meeste bijgerechten besteld? Wat is het bestelpatroon van de gasten? De menukaart is een enorm belangrijk verkoopinstrument, laten we deze samen eens optimaliseren!
Cost Control
Door het werkelijke verbruik naast de kostprijsberekening te leggen ontstaat er veel inzicht. Met dit inzicht is waste, verspilling en breuk beter op te speuren en acties aan te koppelen. Dit resulteert in minder kosten en meer winst.
Inkoopanalyse en – begeleiding
Bij het inkopen van producten is misschien wel de meeste winst te behalen. Wat zijn de huidige afspraken en inkoopprijzen ten opzichte van de markt. Alle afspraken nemen we onder de loep en ik begeleid je in het maken van nieuwe afspraken met leveranciers.
Mystery visit
Niet iedere kritische gast levert zijn of haar feedback als er gevraagd wordt ‘Was alles naar wens?’. Een mystery guest wel. Op basis van de bevindingen van een mystery visit ontwikkel ik een training in overeenstemming met jouw concept.
Benchmark
Jouw horecazaak is uniek, daar twijfel je niet aan. Maar hoe presenteer jij de zaak ten opzichte van jouw concullega’s? Door andere spelers op dezelfde markt te analyseren, krijgen wij winstgevende en relevante informatie die wij kunnen gebruiken om jouw onderneming nóg sterker in de markt neer te zetten.
Coaching
Van onderbuikgevoel naar inzicht en grip! In 1-op-1 coaching neem ik je bij de hand en leer jou vanuit diverse hoeken naar de belangrijkste managementonderdelen te kijken zodat je zelf de mogelijkheden, kansen en bedreigingen ziet. Denk bijvoorbeeld aan de ideale bezetting of aandachtspunten aflezen op basis van de winst- en verliesrekening.